سینمایِ اگزیستانسیالیستی: جلوه ای متفاوت از ناسینما

سینمایِ اگزیستانسیالیستی: جلوه ای متفاوت از ناسینما

نگاهی به به قلم ویلیام سی.پامِرلو و ترجمه نصرالله مرادیانی عموماً موفق ترین ناشران دنیا در زمینه های مختلف علمی و مطالعات نظری، دست به انتخاب و انتشار کتاب هایی می زنند تا با انتشار آن به نیازهای پژوهشی عده زیادی از دغدغه مندان آن حوزه علمی پاسخ دهند. شناخت، آگاهی و بینش، سه عامل…

نقد کاربردی

نقد کاربردی

  سهم پژوهش، شاخص اصلی تولید علم است. در جامعه‌ای که علم تولید نشود، در حالی که نیازها به طور مستمر افزوده می‌شوند، وابستگی و توسعه‌نیافتگی تداوم می‌یابد. کشف نیازهای جامعه ضرورت برنامه‌ریزی برای رشد پژوهش است. متخصصان وظیفه دارند از طریق رصد معضلات جامعه در حوزۀ دانشی خود، نیازمندی‌های جامعه در امر پژوهش را…

پژوهش‌ها

پژوهش‌ها

علاوه بر برنامه های جاری دوره های تحصیلی دکتری پژوهش محور و دوره دکتری مشترک، لابراتوار دکتری نظر با همکاری سازمان ها و ارگان های داخلی و بین المللی به تعریف طرح های پژوهشی پرداخته و پژوهشگران دوره های دکتری لابراتوار متناسب با موضوعات این طرح ها به عنوان مسئول یا همکار طرح ایفای نقش…

دکتری پژوهش محور

دکتری پژوهش محور

نخستین بار براساس مجور شماره ۳۴۸۸۳/۲۲/۲ در سال ۱۳۹۲ و مجوز شماره ۷۲۱۳۰/۲۲/۲ در سال ۱۳۹۳ وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، پژوهشکده نظر اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های معماری، شهرسازی و پژوهش هنر کرد. مدت زمان انجام رساله دکتری در این دوره ۳ سال است. اهداف و رویکردها تحقق دکتری پژوهش محور متناسب با فلسفه…

دکتری مشترک

دکتری مشترک

لابراتوار دکتری نظر از سال ۱۳۹۳ با امضای قرارداد با ۴ دانشگاه پاریس ۸، دانشگاه پاریس شرق، دانشگاه پاریس ۷ و دانشگاه ژنو اقدام به پذیرش دانشجو در دوره دکتری مشترک (کوتوتل) در رشته‌های معماری منظر، شهرسازی، پژوهش هنر و گردشگری کرده است. این دوره مطابق آئین‌نامه دکتری مشترک وزارت علوم تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی…

Award

Award

First Place in Research Evaluation of the Ministry of Science, Research & Technology in the field of Art, Architecture and Urbanism Forth Place in Research Evaluation of all private institutions of Iran First Place in the Cultural Heritage and Media Section of the Festival of Cultural Heritage and Tourism. Second place of the Dialogue Section,…